02 januari 2008

Texaanse implosie der taartenslag

heden een gefeliciteerd nieuw jaar
heden weinig of net veel voorgenomen
ik zal niet meer hardop mensen uitkakken, ik zal minder koffie drinken, ik zal niet meer binnenshuis roken, ik jog met Kut en Zeester in het park, net zolang tot ik het alleen aankan, ik zal studeren

dat laatste is een harde
ik zal studeren
dat valt me bizonder zwaar, weetjewel
niet alleen omdat ik een richting doe die in principe op theoretisch vlak het iq van een worm vereist, en ik bijgevolg niet echt hoéf te studeren, maar ook omdat ik het niet het iq maar wel de aandachtsspanne van een worm heb en de werkethiek van een echte eenentwintigste-eeuwse sloerie
resultaat: ik doe geen fok
---laat ons even verduidelijken; qua theorievakken (het zijn maar drie examens, waarvoor een heuse periode blok voorzien is) moet ik niet echt veel kénnen, als wel kunnen toepassen op gekozen literatuur, zijnde twee prozawerken naar keuze en een hele hoop toneelstukken
laat ik duidelijk zijn: met mijn wormologische concentratievermogen, mijn heerlijke luiheid (dé hogere levenswijze) mijn katachtige zenstatus die maakt dat ik goed en langdurig in de leegte kan staren én de vermoeidheid van de afgelopen maanden, moet ik toegeven dat ik hopeloos achteruitloop op al die hoeveelheid te lezen items.
ik kan dus wel studderen wát ik moet kunnen toepassen en ik zou het waarschijnlijk nog kunnen ook, maar ik heb niets om iets op te kunnen toepassen

o jee
o jee
o jee

daarbij komt nog de dreigend dichtbijkomende aanslag van het successtuk Masscheroen (hoera komt allen kijken, het wordt, naar grote voorbeeld van Claus himself, één kutstuk) en dat bezorgt me eerlijk gezegd meer stress dan Texanen

desalniettemin zal er taart genuttigd worden, zoals dat hoort
en koffie zal daar bij gedronken worden, zoals dat hoort
en voorts zal Pita zich te goed doen aan groene thee, sapjes en alcohol

ik heb nog steeds geen bladerdeeghoudende voeding genuttigd
wat spijtig is, doch getemperd wordt door aanwezigheid van een croquemachien en een pot pesto

geen Won Ton
uit de Sun Wa

1 opmerking:

Steven zei

Weste bensen en veel sukseks in 2008

Of het nu literair bedoeld is of niet, ik lees je graag.