10 mei 2008

over schraal gesproken (bis)




we hadden al eerder vermeld dat we meegedaan hadden aan de yay-karaoke-competititon van de (kut)groep Get cape wear cape fly
-hierbij ook even vermelden wat een gewéldige zet dat was van die gasten om hun allerkutste nummer op de plaat (die ik al niet echt te pruimen vond) toch nog op een aanvaarbare manier te promoten-

maar op deze Zeesterloze avond (waarop wij toegeven zonder zeester echt helemaal niets te doen weten te verzinnen behalve trachten te proberen de zeester te liggen immiteren door het staan te hanteren van veel te veel werkwoorden) besloten we toch maar eens op Youtube en ook op Youtube te checken hoe het met de concurrentie zit

pover, al zeg ik het zelf... de overige kandidaturen (waaronder toch wel enkele pseudo-aantrekkelijke, of alleszins verzorgde jongedames) zingen toch net iets te goed en nota bene nog wel de correcte tekst, wat het keep singing out-kutnummer niet echt veel recht aandoet... men zou dit gezang kunnen vergelijken met het maken van een theaterstuk over Jotie thooft, en dat het niet eens een musical of een klucht is...jammer

dan hebben we de debiel (mr whippy?) achter zijn labtob, die ik persoonlijk enorm leuk vond... grappig, roze shirt en vals gezongen: geweldig

en dan zijn er nog van die groepjes, zoals er veel te veel zijn: groepjes die get capetcetera zouden kunnen zijn, maar dan nóg flauwer... die gemakkelijkheidshalve op hun jeugdhuisconcerten dat nummer er maar eens tussensmeten en dat dan maar postten...
hiervan vind ik dat het de bedoelding van de karaokecompetition (het promoten van een kutnummer en een kutgroep) zowel volledig ondermijnt (het gaat bij deze filmpjes om het promoten van een ándere kutgroep) als ondersteunt (het gaat om een kutgroep)

maar mijn absolute favoriet:
gezongen door een blijkbaar toffe griet
in galakledij op een terras
zo'n ongelofelijk wijf dat mijn tepels er nu nog stijf van staan
en dat ik zin heb gekregen in waanzinnig veel pudding met pickleschips en korreltjes (antwerps voor hagelslag/muizenstrontjes)
de zangeres die bewijst dat je niet aan het ideaalbeeld hoeft te voldoen om toch volledig zelfzeker door het boulimische leven te gaan
en dat niet alleen mooie mensen talentloos zijn

bekijket



ik haat het leven

3 opmerkingen:

Soowfie zei

Concurrentiebashing is toch van 't leukste wat er is, isn't it? Maar ons persoonlijke afgrijzen gaat voornamelijk naar Gilly, de queen van het krielgarnaalzingen en het ik-kan-u-door-mijn-enorm-grote-oogbewegingen-doen-kokhalzen. Gilly die met behulp van een camerahelm (KEEEE????)en een paar extreem gedurfde en originele scènes (amai, die is precies naakt; en amai, die zit gewoon op het toilet te zingen, kikkeuh maat) alle complimenten krijgt die eigenlijk voorbehouden zouden moeten zijn voor MarginaliaTheBand.

Marginalia doet het lied (dat inderdaad van zn leven niet op de dEUS-bestof zou verschijnen, maar Sèms andere liedjes klinken goed live, vinden wij) tenminste justice, maar dat ziet iedereen (die niet met een Gillyverkokhalzing boven de pot hangt). Waren we niet zo ongelooflijk verdraagzaam, we riepen op tot Gillyhaat. En ze heeft nog meer youtubesterren dan Marginalia ook. De wereld, wij zien het niet langer positief... Misschien moeten we ook maar beginnen met roken... We hear it helps...

Rita de Pita y Cascia zei

over Gilly wilde ik niet eens begínnen,dear Soowfie!

lichtelijk vaag werd zij vermeld onder de categorie 'verzorgd en pseudo-aantrekklijk
evenals de andere del, die übergeil de camera aankeek, onderwijl zij 'zo schoon' zangkreunen aanwendde
(u weet wie ik bedoel)

en néén ik ben niet jaloers

Rita de Pita y Cascia zei

Gilly heeft trouwens een snor