21 juni 2008

Hilde de Wilde wint een white russian

Hilde de Wilde, alias Germaan Twee, mijn gezusterte, was in staat om de nickname achter mijn briljante persoon te raden, waarvoor proficiat...
zij mag na 23 juni, deze maandag, de dag van mijn laatste en enige examen (waarvoor ik hoogstwaarschijnlijk dik zal falen*) op mijn uiterst gulle kosten een cocktail met mij nuttigen

nogmaals waarvoor proficiat

wat hebben wij, behalve ene of gene halve en vage theateropvattingen des Vlaamse landschap van de periode 1853 tot nu, tot nog toe geleerd?

-dat het flairforum uiterst boeiende mensen herbergt, die aandacht hebben voor de sociologisch interessante en taboedoorbrekende prangende vraag: "bestaan er cynische vegetariërs?"**
-dat spelfouten moeten kunnen
-dat iedereen een mening mag hebben en liefst daarbij ook nog eens voor de mindere verstaander opmerkt "dat het maar hun mening is" alsof wij dat nog niet wisten enzovoort
-dat er maar weinig mensen goed kunnen beargumenteren, mijzelf daarbij inbegrepen, hoewel ik nog altijd wel een beetje doorheb wanneer iets volslagen emotionele bullshit is en ik ook wel van mezelf doorheb wanneer iets mijn petje te boven gaat
-dat emotionaliteit de autoriteit numero een is
-dat de mensheid, en vooral de gemiddelde flairiaan, een aseksuele soort aan het worden is
-dat geen schaamhaar hebben hygiënischer gevonden wordt, waarbij ik toch twee bedenkingen heb: 1. hoe kun je iets hygiënisch VINDEN? en 2. wie het gebrek aan schaamhaar hygiënisch acht, moet zijn kale angstzone dan ook maar gelijk met kokend water en javel wassen...
-dat alles moet kunnen behalve dat wat niet recent in de flair gestaan heeft
-dat de mode volgen niet in de mode is, maar dat kledij bij je persoonlijkheid moet passen
-dat wij nog altijd niet ongevoelig zijn voor dramatische muziek en sterk gekleurde voice-overs (dit inzake een filmpje over dolfijnenjacht-mishandeling blabla)
-dat men kleuters niet aan een stoel mag vastbinden, maar wel gerust volkappen met medicatie (de menselijke manier dus) om ze kalm te houden
-dat men voor dikke mensen, tegen alle verwachtingen en zielige verhalen in, nog altijd veel toleranter is dan tegenover magere mensen
-dat seksspeeltjes "toch maar altijd hetzelfde zijn" (inzake een vierentwintigjare kerel met een zowat pasgeboren dochtertje die zijn seksleven toch maar routine vond)
-nogmaals dat de gemiddelde flairiaan en straks ook de gemiddelde mens aseksueel is
-dat uiterlijk niet alles is (alsof ik dat nog niet wist... gelukkig is in mijn geval uiterlijk slechts het begin)

-nog veel won ton uit de sun wa

*deze uitspraak komt niét uit het Dramatisch Peripatetikon(1959) van de heer Teirlinck (1879-1967) doch is wel uiterst geënt op de scenografische ideeën van Eduard Gordon Craig en Adolph Appia (wiens geboorte-sterfdata mij nu even ontgaan) en Stanislawski is een hoer

**ik ken er eigenlijk maar twee, waarvan een minstens mijzelf is, hoewel ikzelf weleens een visje lust(met sinds kort uitzondering van tonijn en aanverwante overbeviste shit) en eigenlijk ook niet echt permanent cynisch ben

1 opmerking:

Anoniem zei

Juij!!!