02 juli 2008

van pretparken, disneyfilms en rode jurkjes

wij houden van allerlei dingen... wij houden van pretparken, van onze zusters, van onze zeester, van kleine poesjes, van grote poesjes, van schoenen die te duur zijn en van goedkope prulschoenen met ductape rond de tip...

maandag gingen wij met Germaan Twee naar -vele regeringen hebben van hun land een moeras gemaakt, ik heb van een moeras bobbejaanland gemaakt- Lichtaart, nabij Herentals, hoewel wij u mogen vertellen dat de afstand Lichtaart-Herentals best lang stappen is, zelfs aan een stevig tempo op de maat van de Vlaamse Leeuw, De Machtigste koning van storm en van wind is de arend geweldig en groot, en andere scoutssongs...
het festijnlijkste aan heel die affaire was het uitmundende tekort aan ander volk... ik had nog nooit meegemaakt dat ik aan elke attractie minder dan tien minuten heb moeten aanschuiven* en tegen een uur of twee des middags alles had kunnen doen wat ik wenste te doen (alle overkoptoestanden en een klein beetje waterpret)

aanraders: de typhoon, de speedy bob en de dreamcatcher... maar ook uiteraard de revolverkesrit (schiet vanuit een karreke op sensors en er bewegen allerlei westernpoppen) en een kinderrailway, waarbij u pas beseft dat u misschien een beetje te groot ervoor bent, op het moment dat u bijna met uw kop tegen een paaltje botst, wijl dat ding best veel snelheid maakt

boterhammen met eiersla en een gratis zakske chips... met dank aan bakkerij van Herentals. cola voor twee euro negentig

des avonds in Ledeberg naar de fameuze disneyavond gegaan, alwaar wij met z'n drietjes verkleed als prinses de videotheek wensten te overvallen, maar die bleek gesloten te zijn, dus zakten we af naar de petshop van Ledeberg, alwaar de kittens veel te zielig in zo'n glazen minikooivitrine mij smeekten hen mee te nemen (ik wil er minstens twee)
Belle en het Beest gezien op dvd (die lag daar al) met bijhorende schrale videoclips en ik mag Belle zijn wegens sexappeal en bambiogen

vandaag geldtoestanden afgehandeld, rode jurk gekocht in oxfam vintageshop, schoenen van honderdtwintig euro voor dertig euro gekocht (pumps terwijl ik sandalen wou)
broodje siciliana (boontjes, paprika, olijven, ansjovis) van jimmy's met bijhorende canada dry
veel te warm en zweet
zodadelijk komen de Germanen langs
intussen is het wachten op

won ton uit de sun wa

*behalve de tweede keer bij de Dreamcatcher, toen was er best veel volk ineens

Geen opmerkingen: