15 december 2008

feestjes die ik niet begrijp

geachte pitalianist

om nog maar eens te melden hoe ik mij soms -net zoals Germaan Twee dat weleens durft te zeggen- een compleet buitenaards wezen voel.
vooral dan wat feestjes betreft: ik heb zelden in mijn leven een leuk feestje ontmoet. nog minder heb ik op zo'n feestjes interessante mensen meegemaakt.
ik dans niet graag en dat ligt niet aan het feit dat ik a) lui ben en b)mij zou schamen om te dansen...
ik dans gewoon niet graag , en dan met name niet zoals al die Flairchicks dansen, u weet wel: met zo'n air van "ik heb van de jaar nog een cursus buikdansen gevolgd en bijgevolg denk ik dat ik Shakira ben" etc ook van toepassing op salsa etc
neen ik dans niet sexy, maar ik wéét dat ik een heter wijf ben dan al die leggings, tailleriemen en cowboyboots tesamen.
echt geen idee hoe dat komt... misschien wel omdat ik geen poging tot seksiezijn onderneem. ik bén het gewoon
---doet mij denken aan VDH-achtigen die ik graag observeer op café en hen iets te krampachtig de flairy flirttips zie uitproberen: hilariteit alom voor een natuurtalent als ik---

maar soit
dansvloeren dus
ik dans bijvoorbeeld liever als er helemaal geen volk op de dansvloer is (in dat opzicht ben ik ook zeer buitenaards) omdat ik dan meer plaats heb om al bijvoorbeeld eens een annetereezaake te zetten of wimvandekeybusgewijs mij wat op de grond te laten vallen, gossie als het aan mij lag zou ik de olijfolie gewoon naar de fuif meepakken
maar helaas, dat gaat niet, dan kijken de mensen vreemd
(te begrijpen: dan kijken de mannen vol lust naar mij en de vrouwen en de homo's jaloers en vol afkeur naar wat ik in godesnaam áánheb)

of als ik dans, is dat niet helemaal gedans, maar meer geacteer (heb vorige zaterdag nog een schijngevecht gehouden met de Zeester, omdat wij het niet vonden kunnen hoe jolig en vrijblijvend er geneusflost werd op Smells like teen spirit etc... heb later ook nog met de Kut een schijngevecht mét geroep en gescheld ingezet om de sfeer er toch een beetje in te houden)

of als ik dans, is dat een aerobicsgewijs fout ingestudeerd pasjesdansje (spicegirls in de lagere school, het is een van mijn complexen) in de genre van de las ketchup, single single double twee drie stop en touch touch touch touch en jump jump jump jump

of gejump (dat lukt mij ook wel min of meer) maar helaas draait men op hippe plekken nooit een leuke jumpstyle remix van pakweg... de lambada (lang leve de tetristune, motherfuckers)

wat ik ook niet begrijp is, wat er leuk is aan een feestje waar in feite geen volk is, in een rookvrije zaal, je daar compleet lazarus zuipen tot je omvalt en dan wat bollen afluizen van een sneakerpot zodat je weer verder kan "feesten"

(ik begrijp het werkwoord feesten trouwens ook niet, evenals het gebruik van het werkwoord vieren)

wat ik ook niet begrijp, is de maand december en waarom mensen zo graag een witte kerst willen, als ze toch gans de avond binnenblijven om barbaars veel voedsel naar binnen te stoumpen (terwijl ik met graagte in de sneeuw zou spelen en een boterham met eiersla en tuinkers wil)

de groentekalender van velt, daarentegen, is zeer begrijpelijk, evenals het bolleke kat in de ossenstraat... een bolleke kat dat van mij houdt, dat weet ik wel zeker

deadwood is leuk

wat ook heel begrijpelijk en geweldig is, is iemand tegenkomen die je al enkele jaren niet meer gezien hebt (dan bij voorkeur iemand die je nooit goed hebt afgekunnen) die dan plots zo'n stevige vijftien kilo is verdikt... net als je zelf zo'n gelijkaardig gewicht kwijt bent... conversaties als "gij ziet er goed uit..." "... euh........danku. daag" zijn geweldig om te voeren

wij zijn blijkbaar nog steeds gemeen

waterleidingen zijn handig indien niet kapot
wij hebben water in overvloed en appreciëren dat
stubru is kaka
mira bertels ook
radio één suckt
neveneffecten nog meer

kleine kattekes rulen

won ton... ook

Geen opmerkingen: