31 januari 2009

frommelbotten vs bodymilk met rozengeur

en dat is een van die zaken waar ik toch net iets te enthousiast over ben

gisteren wezen kleding kopen* wat zo een van die missies is, waar wij vol enthousiasme en ambitie aan beginnen, halverwege gefrustreerd geraken, tot wij compleet paranoïde en vrij agressief en met lege zakken naar huis weerkeren

ja, ik ben een meisje en nee ik koop niet graag kleren.

ik vind dat bizonder ingewikkeld... dit kan misschien een restant uit mijn overgewichtverleden zijn, alhoewel ik in de Veldstraat toch meer en meer dikke mensen onbeschaamd met zakken vol h&m en bakkes vol wafel zie, die mij ergeren omdat ze hun aanwezigheid daar blijkbaar wel prettig vinden... dingen die mij irriteren...

dus daaraan zal het wel niet liggen... op ondergoed en schoenen na, twee kledingachtige zaken die mij nog wel interesseren, kan ik alles tegenwoordig wel in mijn maat vinden...maar ik weiger lelijke kleren te kopen, en jammer genoeg is alles wat in mijn budget past, spuuglelijk en hip etc (denk ballerina's, leggings of skinny jeans**, tentjurkes voor boven een legging te dragen, geel, pastelkleuren, frommelbotten, slecht afgewerkte goede pogingen tot iets leuks retroachtig, ...)

dus ik beperk mij al enige jaren tot mijn uniformke van 't maakt me niet uit wat ik aan doe, als't maar zwart is, en beperk mijn aankopen van kledij tot eens per twee-drie jaar en daarmee uit


maar draag maar eens twee-drie jaar vrij intensief kleding van de h&m, die er op gemaakt is om na twee maanden spontaan uiteen te vallen... alleen ik kan dat, maar intussen zijn die drie jaar alweer om en moet ik dus nieuwe shit hebben en dan klinkt dat echootje van de kindjes op school die beweren dat ik toch zo goed sta met felle kleurtjes lijk fuksja of turkwaas en dat het toch diepzonde is dat ik mij in dat vervalende zwart wurm etc
(u kent dat wel)
dus ik denk: tiens ik koop mijzelf hier eens een kleurendingshit
en dan bedenken wij hoe ingewikkeld dat allemaal is, het feit dat men dan gekleurde dinges moet kopen die bij elkaar passen of toch doen alsof

(mijn kledingdogma is simpel: ik hoef er niet goed uit te zien, zolang ik er maar niet slecht uit zie...)

afijn ja, ik heb dus in feite niks gekocht, uiteindelijk
behalve (en dat was gewoonweg dringend) wat ondergoed zonder gaten

én
én
én
als troost voor het verdriet, de angst, de frustratie opgeroepen door in de Veldstraat aanwezig te zijn: een bodymilk
(want shampooshit en douchegels en dat soort shit, interesseert mij wél)
met rozengeur
van de boddiesjop
en dat is leuk, want nu ruik ik naar roosjes en dat vind ik uitzonderlijk aangenaam

dan gisteravond wezen cocktaildrinken*** met de Goeroe, wat een uiterst aangename bezigheid was
ik heb nog steeds geen smurfen (op de Zeester na, die in gevallen van smurfennood zijn acteertalent misschien weleens wil tentoonstellen onder mijn vakkundige regie)

enkele punten reeds gelezen vanochtend op dokeosshit en ik mag melden dat men voor Arkje uiterst mild geweest is (een elf)
dat vind ik ontzettend lief

voorts zoals gebruikelijk niets interessants te melden, behalve dat het misschien nog niet te laat is om naar de bib te lopen en een leuk boek te halen en Ubu Roi om die nogeens te herlezen en dat ik de flair niet mag kopen omdat ik aan het afkicken ben

Won ton sun wa

*wij gebruiken de term shoppen liever niet, omdat die term naar een hobby verwijst, wijl kleding kopen niet bepaald mijn favoriete bezigheid is

**tot nog een grote ergernis van mijnentwege dragen veel dikke mensen ook skinny jeans in het openbaar!

***in de Soul Food, uiteraard

1 opmerking:

Soowfie zei

O jee, dit motiveert mij niet echt om naar huis te komen. Hier in Kenia heb ik al zes maand het voorrecht gehad om niet te moeten gaan shoppen zolang ik draagbare kleren heb, er is totaal geen druk om de mode te volgen want kleren worden hier gezien (door de sociale klasse waarin ik mij begeef) als wat ze zijn: stukjes stof die bedekken wat bedekt moet zijn naargelang temperatuur of religie. En ook de anorexistische drang van den Westersche mensch is hier in veel mindere mate aanwezig: BIG IS BEAUTIFUL (en ge draait tenminste niet van uwe stok als ge in de brandende hitte twintig liter water op uw hoofdeken moet dragen). Gegroet en houd uzelve in een goede orde!