09 februari 2009

redelijk van plan een alcoholieker te worden

Dag mensheid en aanverwant gespuis

zoals u allicht wel weet, is vandaag de schoolpoort weder opengegaan en wazze dat een moment van meer ergernis dan ooit tevoren
niet dat wij iets tegen het volgen van lessen hebben, in tegenstelling tot wat velen onder u misschien wel zal denken... wij zijn wel degelijk geïnteresseerd in bijleren en interessantie al te gader et cetera en ook dat gelijknamige tijdschrift en van dattum
(hoewel wij stiekem blij zijn van de irish coffeedrinkende promiscue-subjectieve leesteef vanaf te zijn)
neen, wij hebben intussen de charme van MDG-wax en vooral diens encyclopedofiele theaterkennis wel leren appreciëren, dus kom vooral niet af met psychoanalytische verklarinkjes voor mijn nogal lage punten, dat ik zogezegd zou rebelleren (daar ben ik immers te tam voor) of in de knoop lig met mijn onzekerheid (daar willen wij het gewoonweg niet over hebben)

neen, wij hebben wel degelijk serieuze concentratiestoornissen en dat ligt niet aan het feit dat de dingen ons niet interesseren, dat ligt aan onszelf. wij zijn tam en rap geïrriteerd als de dingen niet rap genoeg vooruit gaan en wij worden rap rood en ambetant als wij in het openbaar moeten spreken

neen, kom daarbij niet af met gezeik dat ik dan in een dramaopleiding niet op mijn plaats zou zitten.

wij zijn een gefrustreerd konijn de laatste tijd. ja, konijnen kunnen ook gefrustreerd zijn, dat weet u beter dan wie dan ook.
de wereld lijkt niet echt mee te werken met ons... wij zouden al drie weken aan het repeteren moeten zijn, maar intussen slinkt de repetitieperiode wegens schrijnend tekort aan acteurs... ofwel wonen die in Antwerpen-Dogmatown en dat vinden wij dan een beetje lastig gezien dat best wel tijd en geld kost om over en weer te reizen...
ook kindjes die wij niet kennen en toch willen meedoen, maar die in feite driekwart van de repetitietijd eigenlijk niet aanwezig kunnen zijn wegens les, vinden wij uiterst lastig.
dan komt daar nog bij dat wij de tekst ook nog lang niet af hebben (probeer maar eens iets te schrijven als je het gevoel hebt dat het toch nooit opgevoerd zal worden...)

intussen kom ik tot de conclusie dat ik het niet gehad heb over waarom deze voormiddagse schoolmoment nutteloos was... ik had immers een zeer nuttige les van MDG-wax, zeer boeiende introductieles met het oog op bevreemdend veel huiswerk, daar neit van, maar van algemene vergaderingen krijgen wij stiekem toch wel het schijt. wij krijgen eigenlijk zoveel informatie te horen waarvan driekwart voor ons niet van toepassing is, dat ons brein in een staat van stand-by terechtkomt en wij het overige kwart in feite niet meer horen, maar daar wordt al op voorhand rekening mee gehouden, gezien alle gegeven informatie toch in de mailbox terechtkomt... die we dan lezen en zeggen: dat moet ik onthouden en het dan toch vergeten gezien we dan driekwart mails lezen die dan weer niet relevant zijn en dan zeggen wij: die moet ik deleten waarop wij plots op youtube naar The F Word zitten te kijken of naar Super Size vs Super Skinny of wat ander ongein en we vergeten dan dat we eigenlijk op zoek waren naar bizarre smurfenfilmpjes in het kader van interessante input om teksten te schrijven die nooit opgevoerd zullen worden ivm acteursgezever en reisvergoeding en andere verwarring en dan vergaten we wat er in die relevante mails nu weer stond en toen hadden we onze cursus theatergeschiedenis 5 nog steeds niet en morgen is het les
en ik ben vergeten waarover ik het eigenlijk had willen hebben, maar ik zou nog een fles Gini willen gaan kopen om bij de goedkope gin te kappen...

en DAT gebeurt er als wij ons bezighouden met andere dingen ipv bodymilk en parfum...

nog veel won ton uit de sun wa

Geen opmerkingen: