23 mei 2010

graaf maat!

na een volledige dag, die ik normaliter* in de Zest had moeten spenderen, mijn mailbox te hebben uitgemest (866 ongelezen mails) voel ik mij opmerkelijk rustig, kalm... bijna...ontspannen...

doch, mijn neurotische zelve laat zich niet zomaar ondergraven door de drie R'en, wij blijven een gefrustreerd en immer zenuwachtig konijn, bij het denken aan een premiere die volgende week maandag op ons wacht...

de tryout van Galg ging niet eens zo slecht... Zeester wees me erop dat dingen in mijn hoofd altijd veel erger zijn dan in realiteit en dat in het bijzonder mijn theatrale normen/verwachtingen veel te hoog liggen... vooral als je ze vergelijkt met mijn werkethiek

las nog oude vorigjaarruziemails van mezelf en de Penis, en kwam tot de constatatie dat ik aan iedereen waarmee ik langer dan twee maanden werk, een hekel krijg**
het moet dus wel degelijk aan mezelf liggen...
heb in mijn mailboxje ook nog wat oud tekstmateriaal gevonden en ik zeg eerlijk dat het niet eens zo slecht is... jammer dat ze nooit de weg naar de Penis gevonden hebben destijds...

intussen heb ik alweer een nieuw idee voor mijn masterproef en deze keer is het menens: eerlijkheid duurt het langst en ik moest maar eens gewoon doen waar ik zelf zin in heb: onzin produceren en agressief doen en irritant en gemeen en WAAR IS MIJN ETEN roepen op theaterfestivals...

voorts bevalt het leven mij prima en is weer alles gevuld met interessante dialogen tussen mijzelf en de andere kant.
zoals daar zijnde:

IK: ik kan er niet aan doen, ik vind dat debiel
BAAS:wat is dat? creationisme?
IK: euh... fwah
BAAS: o?
IK: ja...mensen die de evolutietheorie niet aanhangen
BAAS: o. dat ben ik wel.
IK:...
BAAS: maar ik ben moslim... dus...
IK: ah, ok dan.

en verder nog interessante zaken over de weinige voordelen van Belg zijn (uitspraak door Kelly Van Broeck)
en meer
ik moet weg
naar
de
zee

nog won ton uit de sun wa

*gezien er maar één sleutel is, en meerdere werknemers, rekent Zest op een uiterst onfeilbare dump-de-sleutel-in-het-winkeltje-ernaast-zodat-de-werknemer-van-dienst-die-daar-kan-ophalen-en-'s avonds-weer-terugbrengen-voor-de-volgende-werknemer-methode, die vandaag toch feilbaar bleek, gezien mijn collega gisteren de sleutel in de winkel liet liggen en de deur achter zich dichttrok...

**tot nu toe is daar slechts één uitzondering: De Rus... De Kut telt niet, omdat wij nooit langer dan pakweg tien minuten werken aan iets...debiel hoe hard dat steeds weer oplevert!

Geen opmerkingen: