31 juli 2010

geld uitgeven in berlijn

heden heb ik bekeken hoeveel geld ik in Berlijn precies heb uitgegeven
in de periode 20-30juli 2010 er is 640 euro van mijn rekening afgegaan, wat overeenstemt met ongeveer 54 uren werken in de sapjesbar
die 54 uren arbeid heb ik uitgegeven aan openbaar vervoer ,het bezichtigen van een gigantisch brachiosaurusskelet (gossie wat was dat cool) ook mijn eerste volledige Buster Keaton ervaring met live piano, was leuk (een miljoen keer leuker dan modern times) maar heeft toch ook wel twee uur en een half in de sapjesbar gekost, en uiteraard hebben de Zeester en ik nog veel andere museaauw verontwaardigd en bekakstoverd.

Zwaar teleurgesteld was ik van de triestige collectie in deze gallerie (een drankautomateninstallatie met leuke kleurige bewakingscamera's was dan wel leuk, maar soit
Veel plijsanter was dit gebouw en de inhoud ervan
Ook artistiek vol tegenvallers, maar wel dik van de gratuit, vol alcohol en hippe pseudobohemieneske atmosfeer (dikke feest dus) was dit heerlijk naar dinsdagavond geurende kraakkot

De aanschaf van een nieuwe sacoche heeft me iets minder dan vijf uur sapjes maken gekost en ik ben er wree content mee... mensen die mij een verjaardagscadeau willen doen (binnen een dikke week, dus wees dan spoedig) doen mij altijd een plezier met een tauschedecke voor mijn in Berlijn aangeschafte Nachtschwärmerin

Enkele consumpties in de Timeless, nabij ons overnachtingsverblijfaccomodatieding, waren uitermate aangenaam, goed bij prijs, en moeten dan ook vermeld. Lang leve Duitse porties, vooral als het over cocktails gaat! Eveneens ons internationaal getint avondje King Kong Club is het vermelden waard...

wij moeten toegeven dat ons meeste geld is opgegaan naar voedsel en drank...
ondanks het feit dat wij ons niet aan de currywurst hebben overgegeven, hebben wij toch wel belachelijk veel vlees gegeten in de vorm van Pirogge/Pirogi/een met hackfleisch gevulde smoutebol (lang leve de Russische imbisside), pita en ein woeppah

Zware tegenvaller was uiteindelijk toch Hans Wurst, misschien door te hoge verwachtingen van mijnentwege, vermoedelijk door de gruwelijke gewoonte van veggiekoks om alle groenten die er bestaan compleet dood te koken tot een soort van moes en dit dan, na een korte besprenkeling met taugé, een gerecht te noemen...
Doch Hans Wurst was niet zo erg als deze Italiaanse keten, waar wij de eerste dag (nog volkomen suf van de uiterst oncomfortabele reis) binnengesukkeld waren, verleid door de schone interieur en de basillicumplantjes op de tafel

Einstein Kaffee en We hartjen coffee waren een van de weinige plekken waar een eiskaffee wel degelijk een ijskoffie was en niet een halve gelateria in een glas... Duitsers houden van hun karamellen, slagsahne en chocoladesaus, zelfs als daar niet om gevraagd werd...

Geweldig waren Die Kartoffelkeller, het onverwacht groot bord chilipoppers (fingerfood zo groot als een huis) in de Am/PM en Wasabi
Maar helemaal geweldig was de naanpizza van W

Voorts eet men in Berlijn eigenlijk alleen gerookte zalm met Frischkäse. Echt.
En voor ik afsluit moet ik nog enkele eervolle vermeldingen maken, in de categorie 'Niet Fantastisch, maar ik wil er toch een in België" voor Dunkin' donuts, en dan in het bijzonder hun bagels (uiteraard met zalm en frischkase) en Fish and chips, der oceanidische geiles imbiss

Bij deze weet men weer waaraan met 54 uren arbeid kan spenderen. Ik ben anderhalve kilo bijgekomen.

nog veel won ton uit de sun wa

Geen opmerkingen: