28 januari 2006

Tatyana Dons Spreekt;

Ik vergrijp me nog aan foute tonen
ook mistijp ik me nog aan foute woorden
ja, een wachtwoord wacht niet meer
dan een luttele drie keer
ook de pincode, onvoltrokken
leeft onder moeders lange rokken
en ja, een kameel ziet liever scheel
dan een grijze olifantenmuis
dat is niet pluis
wel haast te veel

is er een agecoin nog voorzien
voor camelsigaretten, lang gelee
ik rookte toen nog hyper
werd fataal gebombardeerd

een schrijver is toch geen garnaal?
van louter roze of grijze tint
of ordeloze vergrijpingen
neen, ik weet het echt niet goed
ik ben misschien best zwaar banaal
en niet altijd meteen mee
bijvoorbeeld voor radio-1-eske huyswoordensmijten
toestanden als dat
de dichter geeft een vat
en de kameel die ziet best scheel
maar de dichter is echt geen garnaal

over lutteloze kermissen, kraamt Zrbcukow wartaal uit
ja en misschien
is de zee ook meteen mee
ik had nog zo gezegd:
ik doe niet meer mee
ik ben een wouterachtige wal-rus
ik heb daar geen mening over
(ook geen Meiningersinvloed, zeker niet
ik ben geen theatrale apotheker, zulle zak)

over waterkanten
olifanten
rotzooi
octrooi
krejaativ met klemtonén
en ook een klein verhaal
over alles
laat zich nog uit , want

Tatyana Spreekt
de mensen toe,
rechtaan rechtoe rechtuit
Tatyana lieft
zij heeft het niet
zij laat
Zich
zelf wel
UIT

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Godt,

Dit maar om te zeggen,
dat uw Aanwezigheid op de Nachten
ons arme stervelingen wreed ontroerde.
Godtelijk, zo zegt men.
Ik wil u ook, Godt, nog veel
suczes wenzen bij d'examens.
Hoe 't ook loopt: de
Boontjes zijn gedopt
dankzij onze welvaartsstaat

Anoniem zei

Eum , wat de nachten betreft;
Je hebt Steven's ontroerd.
Ik zal dan maar vreugdevol wezen dat ik daar geen centjes voor had.
Steven's zijn belachelijk.

En waar ik toe wou komn het 'uit'-gedicht hierboven is heel erg smoke.
KIKA

Rita de Pita y Cascia zei

Ik ken Stevens
Steven's niet
des steven
deze Steven
is me denk ik ongekend
ik ken een zeker Steven de Neger
En Steven Grietens ken ik ook vaag
en ik ken Steven Straciatella, from Kapella
en ik heb destijds nog Stevens gekend

Sommige voornamen komen vaak voor
zoals zaterdag in rood-wit of wit-rood, afijn, ergens in Berchem
daar waren veel te veel Peters
ik heb ook een Peter, hij heet Davy

daar wil ik niet over bekakstoveren

Kika, lieve collega, je hebt niet veel gemist op De nachten
de nachten zijn kut.
ik realiseer me meer en meer hoe hard ik een hekel kweek aan villanella
behalve Grietje, die blijft
en ook die boekhoudster, wiens naam ik me niet herinner momenteel

maar al de rest der villanellianen zijn zwaar kut, overtrendy en fakesympathiek
(misschien kom ik tot dat inzicht bij gebrek aan warkop... who's to say)
anyway
de nachten is gewoon schtoumme
op enkele optredens na (zoals dat van mezelf) was alles zwaar kut

why does that not surprise me?