03 juni 2008

nood aan mezelf

na het ochtendlijke afwassen, uitslapen en nog een was-opplooi-en-nieuwe-was-ophang in het vooruitzicht, met faling in het achterhoofd ---eerste semester: theatergeschiedenis Shakespeare, tekstanalyse dramatiek, literatuur 1 + tweede semester: literatuur 2, voorstellingsanalyse--- besloten wij aan onszelf, nu wetende dat we het voorgenomen "rustig alles langzaam in tweede zit doen" veranderd is in "deze zomer nog zes boeken te lezen, honderden toneelstukken te lezen en te bespreken, twee papers te maken en dan nog de examens zelf in te studeren"

hierbij bedachten wij toch weeral: ja wat doen wij onszelf toch altijd aan?

het is een luiheid en ongedisciplineerdheid om u tegen te zeggen, maar toch!
ja toch zeg ik u
mijn luiheid is niet per se slecht!!!

want ook al kan ik niet langer dan een twintigtal minuten geconcentreerd blijven, verkies ik -tegen de artistieke correctie in- films boven boeken en sitcoms boven poƫzie, kan ik urenlang de leegte instaren met slechts mijn gedachten als gezelschap, en lees ik liever de flair dan Malcolm Lowry's under the volcano, toch vind ik mijn aanpak inzake studies nog beter dan de internaatkindjes die erin slagen om kilo's materiaal op redelijk korte tijd in te blokken, fantastische punten te halen en drie weken na het desbetreffende examen geen reet meer te weten van het desbetreffende materiaal

dit vinden wij tijdverspilling en wij kiezen er dan ook voor om liever eerst royaal te buizen en het te herdoen, in het fatsoenlijk met iets meer rust en tijd, dit alles met een slechte reputatie, dan zo'n debiel blokkonijn te worden

ja, luiheid heeft ons geleerd om alles net iets efficiƫnter in ons op te nemen... wij zijn als kind nooit te studeren gedwongen, behalve voor muzikale opvoeding dan, en de resultaten zijn interessant

dus: wat doen wij onszelf aan? ja wij kunnen dit jaar dan niet zwaar onszelf de dieperik in gaan fuiven op ibiza of zo'n ander helleoord, maar wie maalt daar om als wij ons zelfs al hadden voorgenomen om zelfs niet naar de Gentse feesten te gaan wegens te kut?
maar voorts doen wij onszelf alleen maar goeds aan...

wtudsw

Geen opmerkingen: